Retouren

Het kan gebeuren dat bij aanschaf van een artikel het niet voldoet aan de verwachting. Dit kan zijn doordat het artikel niet naar behoren werkt. Bij HearPlanet kan een artikel geruild of geretourneerd worden als dat binnen 14 dagen na aankoop wordt gemeld.

Het is van belang dat het product compleet is en in de oorspronkelijke verpakking zit (indien redelijkerwijs mogelijk). Producten die beschadigd of niet compleet zijn, waardoor deze onverkoopbaar zijn geworden, komen niet (of deels) voor ruiling of restitutie in aanmerking. Niet alle artikelen kunnen geruild worden. Zie uitzonderingen op de bedenktermijn voor een overzicht van uitgesloten artikelen.

Uitzonderingen                                             
De volgende artikelen kunnen niet geruild en/of geretourneerd worden:

  • Verbruiksartikelen zoals beschermfolie of reinigingsvloeistof (indien geopend), of die geïnstalleerd of geregistreerd zijn.
  • Artikelen die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden zoals kussens, oordopjes, kinbeugels en in-ear-headsets waarvan de verpakking geopend is.
  • Ingewisselde of ingevulde vouchers of tegoedbonnen.
  • Artikelen of verpakkingen die beschadigd of incompleet zijn.

Je kunt het artikel zonder opgaaf van redenen, maar inclusief -indien redelijkerwijze mogelijk- toebehoren en accessoires en de factuur/pakbon (of je NAW gegevens) in de originele verpakking, gefrankeerd sturen naar:

HearPlanet
T.a.v.: retouren
Nijverheidsweg 23E
3641 RP Mijdrecht

Via deze link open je het standaard retourformulier van Webshop Keurmerk waarbij wij zijn aangesloten. Dit formulier kun je gebruiken om je retour bij ons aan te melden.

Wanneer je een bestelling aan ons retourneert, zorg er dan voor dat je de factuur, pakbon of je NAW gegevens toevoegt aan de zending. Zonder deze gegevens weten wij niet wie de afzender is en kunnen wij de retourzending helaas niet verwerken.

Omruilen

Na een correcte retournering van een artikel en constatering van het defect wordt het artikel (indien voorradig) kosteloos vervangen. 

Geld terug

HearPlanet vergoedt betalingen van jou als klant, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop je de herroeping meldt en het product bij HearPlanet retour is afgeleverd. Tenzij HearPlanet aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot je kunt aantonen dat het product is afgeleverd bij HearPlanet, naar gelang welk tijdstip eerder valt.

HearPlanet gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel als dat je bij het bestellen gebruikt hebt, tenzij je instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor jou als klant.

De verzendkosten en het risico van verzending naar HearPlanet zijn voor jouw rekening, tenzij anders overeengekomen met HearPlanet.

Wanneer je de bestelling in zijn geheel retourneert, ontvang je het totale factuurbedrag van ons terug. Indien je een bestelling gedeeltelijk retourneert, ontvang je enkel de waarde van de artikelen terug.

In de meeste gevallen zullen wij het complete aankoopbedrag aan je vergoeden. Dit is afhankelijk van de staat van je artikel. Het is belangrijk dat deze in de originele staat en onbeschadigd naar ons teruggestuurd wordt, zodat het artikel voor ons nog verkoopbaar is. Bij binnenkomst zullen wij een eventuele waardevermindering bepalen wanneer wij het artikel anders terugkrijgen dan dat wij deze hebben verzonden.

Een eventuele waardevermindering is maximaal 50% van het aankoopbedrag en wordt bepaald door de volgende factoren:

  • Beschadiging van het product.
  • Beschadiging van de verpakking.
  • Of het artikel compleet is.

Garantie

  • De garantietermijn verschilt per product en staat beschreven in de gebruiksaanwijzing, op de verpakking of in de artikelomschrijving op de website van HearPlanet.
  • Over het algemeen geldt een garantietermijn van 12 of 24 maanden na aankoop.
  • Indien de garantietermijn niet terug te lezen is in de artikeldocumentatie, neem dan even contact met ons op.

Wanneer vervalt de aanspraak op garantie?

  • Bij verkeerd c.q. oneigenlijk gebruik. 
  • Wanneer er een reparatie is uitgevoerd/het apparaat is geopend door een niet- geautoriseerde dealer.
  • Als het defect is te wijten aan val-, stoot-, vocht- en/of drukschade. 
  • Na het verlopen van de vastgestelde fabrieksgarantie.  

Defecten binnen de garantietermijn

Fabricagefout:

  • Recht op kosteloze reparatie, omruiling of restitutie van het aankoopbedrag.

Defect door eigen toedoen:

  • Geen recht op kosteloze reparatie, omruiling of restitutie van het aankoopbedrag.
  • Blijkt tijdens onderzoek dat het product niet defect is, dan brengen we onderzoekskosten á € 15,- in rekening en sturen we het artikel retour.
  • In geval van reparatie ontvang je van ons vooraf een prijsopgaaf. Besluit je het artikel niet te laten repareren, zullen wij onderzoekskosten á € 15,- in rekening brengen.

Gratis artikelen

Bij sommige artikelen van HearPlanet krijg je een gratis artikel bij je bestelling. Wanneer je ervoor kiest om alle aangekochte artikelen te retourneren, zijn wij genoodzaakt om de huidige verkoopprijs van het gratis artikel in mindering te brengen op het door ons verschuldigde bedrag. Deze regel is niet van toepassing wanneer je het gratis artikel ook ongeopend en ongebruikt retourneert of wanneer je een deel van je bestelling retourneert.

Klachtenafhandeling

HearPlanet levert producten van hoge kwaliteit en streeft naar 100% klanttevredenheid. Mocht je een klacht of opmerking hebben, dan kun je contact met ons opnemen per e-mail, info@hearplanet.nl, of bellen op 088-530 6099. Onze medewerkers van de afdeling klachten zullen de klacht beoordelen en proberen deze naar ieders tevredenheid op te lossen. Na ontvangst van je klacht ontvang je van ons een bevestiging. Wij zullen je klacht binnen 14 dagen na ontvangst beantwoorden. Mocht de behandeling van je klacht meer tijd nodig hebben, dan zullen wij je hiervan op de hoogte brengen. Indien je dit niet op prijs stelt, dan kun je ook altijd contact opnemen met de afdeling bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk, waar wij bij zijn aangesloten. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage. Wanneer de klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om de klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.